Jõusaalitrenn – mitte ainult muskli kasvatamiseks

Jõusaalitrenn on kõigi jaoks tuttav, kuid tegelikult on jõusaalis treenimise taga peidus lihtsalt lihaste kasvatamisest enamat. Ehkki jõusaalis käimise peamine eesmärk on tõepoolest suurendada lihaste jõudu ning saada üleüldiselt tugevamaks, aitab see parandada tervist ka teiste asjaolude poolest.

Kaalu kontrollimine ja langetamine

Nagu iga spordiala puhul aitab ka jõusaalis käimine kaalu langetada. Mida aktiivsemalt ja lühemate intervallidega treenida, seda rohkem kaloreid põletad. Samas aga ei võta jõusaalitrenn nii kiiresti võhmale, mistõttu ei pane tähelegi, kuidas hulk kaloreid on läinud.

Südame tugevdamine

Regulaarne jõusaalis käimine aitab vähendada kolesterooli, mis tekitab vereklompe ning on avastatud, et väheneda võib ka infarktide ja teiste südame-veresoonkonna haiguste tekkimise tõenäosus. Kusjuures, kas teadsid, et uuringute kohaselt on 35% vähisurmadest seotud passiivse elustiili ja ülesöömisega? Jõusaalis käimisel kaotad selle võimaluse!

Parem unekvaliteet

Trenni tegemine, eriti niivõrd väsitava nagu seda on jõusaalitrenn, aitab rahulikumalt magada ning tagab, et sa ei pea unetult öösel ringi tammuma. Sel ajal, kui sa teed trenni, vabastab keha endorfiine, mis aitavad kehal paremini lõõgastuda. Seega aitab trenn su kehal stressist vabaneda ning nii on mõistus puhanum, mistõttu saad kergemini uinuda.

Uued sõbrad

Jõusaalis on suur roll ka sotsiaalsel poolel. Enamjaolt käiakse jõusaalis trenni tegemas koos sõpradega, kuna erinevate masinate juures on lausa kasuks, kui on keegi käe kõrval olemas raskuseid sättimas. Nii saab sõpradega aega veeta ja samas läheb ka aeg kiiremini. Tunnike jõusaalis möödub kiiremini kui võiks arvatagi!

Tugevam vaimne tervis

Tihedad treeningseansid ei aita mitte üksnes sotsiaalseid sidemeid tugevdada ja parandada üldist füüsist, vaid uuringute kohaselt aitab jõusaalitrenn lausa alandada depressiooni. Treeningud parandavad välimust, mistõttu tunned end enesekindlamana ning ka tuju on parem.

Jõusaalitrenni puhul peaksid kindlasti meeles hoidma, et iga harjutus on võrdse tähtsusega. Nii saad treenida kogu keha ning ei jäta ühtegi lihasegruppi vahele. Ära ülehinda ka oma võimeid ning kui sa pole veel väga kursis jõusaalitrenniga, alusta sammhaaval ning naudi lihtsalt igat hetke täiel rinnal.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *